Åk 7 arbetade med redskap och fick fundera över vilka fysiska förmågor som vi tränade. Alla begreppen tar vi med oss, dom behövs när vi sätter ord på vad vi tränat och hur träning påverkat vår hälsa 🌟

Vi har blivit med vikvägg! Eftersom skolan växer så räcker inte tiden till för att ha hela salen för sig själv. Nu har vi ju sån tur att salen är så pass stor att den är rymlig även som delad. Lite trix och fix återstår, hallen var ju inte tänkt att delas när den byggdes så en del praktiska saker behöver ordnas, bland annat med lösningar för musiken och belysningen.

Friluftslivsmomentet är avslutat och ni hittar bedömningar i IST.

Ha ett härligt Höstlov!

Cykla Gå tävlingen

Nu är vi inne på sista veckan av Cykla Gå tävlingen.

Här ser ni resultatet hittills.

Årskurs 4 har väst snitt än så länge. Några klasser har ännu inte lagt in sina resultat.

Heja alla hurtiga höjdare sista veckan innan lovet 🌟🍀

Inomhusperiod from vecka 43

God morgon!

Från och med imorgon, vecka 43, kommer åk 6 och 7 börja med lektioner inomhus. Vi har hittills arbetat med kondition, lekar i naturen, friluftsliv och allemansrätten och med tanke på vilken höst vi har haft har det varit härligt att kunna vara utomhus.

Inför inomhusperioden tipsar/informerar jag om några saker:

  • Packa med kläder för ombyte. Många har slarvat med att byta om för att vi varit ute. Jag har inte samma kläder till vardags som när jag har idrott.
  • Se till att din iPad är laddad och ta med den till idrotten. Alldeles för många har lite eller inget batteri eller inte med sig sin iPad alls. Det är ett arbetsverktyg som vi använder och en förutsättning för att genomföra en del uppgifter.
  • Skor att ha inomhus, har du inte skor så är du barfota.
  • Glömmer du ombyte så är du med i dina vanliga kläder.

Packlista

  • Träningsbyxor, shorts, tights eller mjuka byxor
  • T-shirt eller linne
  • Strumpor, sporttopp
  • Inomhusskor
  • Handduk, tvål, deodorant

Vecka 46 kommer vi att simma. Mer info kommer om det.

Vi ses i veckan!