Pokémon-Bingo 

Ute på grusplanen hade 36 olika pokemons spridit ut sig under olika koner. Till varje Pokémon hör en uppgift, tex springa upp på kullen och ropa ”Pikachu” eller hoppa på ett ben ett längd på planen.

Uppgiften var att springa och leta rätt på en Pokémon för att sen springa och titta vilken uppgift laget skulle klara av för att få den Pokémon. När uppgiften var utförd fick man sätta ett kryss på bingobrickan.

Här nedanför hittar ni dokumenten som jag har gjort 🙂 Lämna gärna en kommentar om du tar del av dem.

pokemon-figurer – Vill du spela pokemon-memory printar du två ex av dessa. Jag förstorade upp mina figurer på a3-papper och plastade in dem. Har massa idéer för att använda dem fler gånger.

pokemon-intervalltraning – Bingobrickan som ligger sist i dokumentet printade jag fem ex av och plastade in, på så vis kan jag använda dem på fler klasser med hjälp av en whiteboard-penna.

Det här inlägget postades i Idrott och hälsa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pokémon-Bingo 

  1. fritidshojdarna skriver:

    Vilka roliga lektioner du har för barnen Åsa. 👍

    Gilla

Kommentera

