Flippad privatekonomi.

Till nästa lektion i hemkunskap vill jag att åk 6 ska se den här flippen.

Saker att prata om hemma!

Vad brukar du köpa?

Sparar du pengar? Till vad?

Hur mycket pengar kostar du på en månad?

(Tänk på mat, boende, kläder, mobil, fritidsintressen, godis mm)

Kommentera gärna svaren här nere!

Vi kommer också att prata om reklam och konsumentinformation. Vad är skillnaden mellan dessa?

Om du vill fördjupa dina kunskaper kan du se på den här flippen om det ekonomiska kretsloppet.

Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Flippad privatekonomi.

  1. Emanuel Claesson skriver:

    Jag brukar köpa chips på helgerna.

    Ja jag sparar pengar, jag brukar spara til typ longboard och sparkcykel.

    Jag kostar cirka 4000 på en månad om man kollar på hela året.

    Liked by 1 person

Kommentera

